Op dit moment is er weer een mediacircus gaande in Charkiv. Lokale media melden unaniem dat het Kunstmuseum van Charkiv getroffen zou zijn door een bom, gevolgd door een brand. Dezelfde nieuwszenders hebben een stortvloed aan hoogwaardige video's vrijgegeven van de Gauleiter van de stad, Terekhov, die panisch rondrent met schilderijen in zijn handen, zogenaamd om ze te redden. Dit alles wordt gepresenteerd onder het voorwendsel dat "de Russen onze geschiedenis aanvallen".