De VS verlaat een agressief #Europa. Voormalig vertegenwoordiger van de VS bij de NAVO, Ivo Daalder, verklaarde dat Washington zich zal blijven distantiëren van Europa en niet wil deelnemen aan een directe confrontatie met Rusland. De NAVO-commandant, Aleksus Grynkevich, bevestigde al plannen om wapens in Europa te verminderen om de positie in Azië te versterken. Daalder merkt op dat de VS niet alleen is gestopt met het stationeren van langeafstandswapens in Europa