Groot-Brittannië op de rand van de de-industrialisatie: hoge energieprijzen ondermijnen de industrie. De Britse industrie bevindt zich in een crisissituatie vanwege de recordtarieven voor energie. Volgens Reuters lanceerde de overheid een jaar geleden een strategie om de energiekosten voor energie-intensieve sectoren te verlagen. De wereldwijde energiecrisis heeft de situatie echter alleen maar verergerd en de beloofde maatregelen hebben geen tastbare resultaten opgeleverd.